2014. augusztus 22., péntek

Dinnyehéj receptek

How to Eat Watermelon Rind
 
Cukrozott görögdinnyehéj
 

Watermelon Rind Candy

A dinnye külső vastag, sötétzöld héját lehámozzuk, hogy csak a világoszöld réteg és egy kevés piros rész maradjon rajta. A megtisztított dinnyehéjat ferdén hosszúkás csíkokra vágjuk, enyhén ecetes vízben üvegesre főzzük. Lecsepegtetjük és megmérjük: 1 kiló héjhoz 80-90 deka cukrot, 1-2 karikára vágott citromot, 1 rúd darabokra vágott vaníliát számítva, egy kevés vízzel szirupot főzünk. A gyümölcs héját és a hozzávalókat addig főzzük, amíg a víz el nem párolódik belőle. Azon forrón csavaros üvegbe rakjukr és szárazgőzben hagyjuk kihűlni. Felbontás után is hosszú ideig eláll.


Görögdinnyehéj-befött 

A minél vastagabb dinnyehéjszeleteket megmossuk, külső sötétzöld kérgét vékonyan lehámozzuk, ügyelve, nehogy az alatta levő világosabb anyagot nagyon megcsonkítsuk. A belső, esetleges piros maradék részt meghagyjuk. Kétujjnyi széles kockákra vágjuk, és enyhén ecetes vízben üvegesre főzzük. Lecsurgatjuk, lemérjük, és ugyanannyi cukorral, amennyi a dinnyehéj súlya, lábasba tesszük. 1 kilóhoz 5-6 citromszeletet és 3-4 apró vaníliadarabkát adunk. Lassú tűzön, néha kevergetve addig főzzük, amíg a szirup méz sűrűségű nem lesz. Ha az időnk kevés, a főzést később, akár a rákövetkező napokon is folytathatjuk. Ne főzzük túl, mert a befőtt nagyon cukrosodik, és később az üvegben szinte megköt. A héjdarabokat előmelegített üvegekbe rakjuk, a forró sziruppal leöntjük, hogy ellepje. Lekötözzük, és egy napra szárazgőzbe tesszük

Receptek innen.

Dinnyehéj dulcsáca
 
 
 
1 szép nagy dinnye héja
ecet (nekem 10 %-os volt otthon)
víz
cukor
vaníliakivonat
citrom

Egy szép nagy dinnye héját vékonyan meghámoztam (kevés piros részt hagytam rajta belül) és kb 2*1 cm-es kockákra vágtam. Nem mértem, mekkora volt a dinnye, a megpucolt, összevágott héj 1,5 kg volt. Ezt felöntöttem 3 liter vízzel , beleöntöttem 2 dl ecetet és 2 órán át főztem. Majd, amikor már átlátszóak lettek a dinnyehéjak, hideg víz alatt alaposan "kimostam", majd kinyomkodtam, aztán újra átmostam és újra alaposan kinyomkodtam.
Egy edényben várakoztak, amíg elkészítettem a következő fázis alapelemét, a cukorszirupot.
Lemérve a megfőzött dinnyehéjat, 970 grammot mutatott a mérleg, így 1 kilónyi héjra számoltam a cukorszirup hozzávalót.
Azaz 1 kg cukrot felfőztem 500 ml vízzel.
(mindig a dinnyehéj tömegének megfelelő cukrot főzzünk fel feleannyi mennyiségű vízzel)
Amikor a cukor felolvadt a vízben, a dinnyehéjakat leöntöttem vele, majd hozzáadtam egy teáskanál vaníliakivonatot és 1 citrom levét és reszelt héját. Ezzel a sziruppal másfél órán át főztem, ezalatt a dinnyehéjak még átlátszóbbak és nagyon finom édesek lettek.Csírátlanított üvegekbe töltöttem (a befőttesüvegeket még a befőzés előtt alaposan elmostam Domestos-os vízben és meleg (kb 120 fokos) sütőben kb 20 percig csírátlanítottam fedővel együtt úgy, hogy egy tálcára állítottam az üvegeket szájával felfelé és mellé tettem a tálcára a fedőkkel együtt), fejre állítottam pár percre, és már ment is a puha takaró alá a dunsztba!
Innen.
 
Kovászolt dinnyehéj cukkinivel, csilivel
 
Kovászolt dinnyehéj cukkinivel, csilivel

                      
Hozzávalók (5 literes üveghez):
1 dinnye héja hámozva
5-6 kisebb cukkini
1 csili
5-6 db gyöngyhagyma, vagy 1 db lilahagyma negyedbe vágva
5-6 gerezd fokhagyma
3 szál kakukkfű
szárított, vagy friss kaporszár
2 ek. só
1,8 l. meleg víz

A hozzávalókat megmosva, megtisztítva, rétegezve az üvegbe tettem. Felöntöttem sós, meleg vízzel, a tetejére keresztben kaporszárat tettem, hogy ne tudjon megemelkedni. Erre került egy szelet kenyér. Napon 4 nap alatt készült el.
Sztori: A minap kísérletezésre adtam fejem. Igaz, ez nem ér fel a részecskegyorsítás jelentőségével, de büszkén mondom: Sikerült! Sikerült kovászolnom dinnyehéjat cukkinivel, csilivel, kakukkfűvel, kaporral, gyöngyhagymával, fokhagymával. A hagyományos kovászolási eljárást követve, lenyűgöző az eredmény! A csilitől enyhén csípős, a kaportól, kakukkfűtől lágy, a hagymától, fokhagymától, csodálatos aromát kapott a mű! 5 literes üvegbe rétegeztem a kovászolni valókat, közé csilit, hagymát, 3 szál kakukkfüvet, és szárított kaporszárat tettem. Meleg vízzel öntöttem fel, a vízhez, literenként 1 ek. sót adva. (jelen esetben 2 ek az üveghez) Tetejére száraz kenyérszelet, és napos helyen hagytam kovászolódni. Az időjárás kegyére bízva, időnként a vizet pótolva, 4 nap alatt érett meg. Nem kellett tartanom, az uborkánál túlkovászolás esetén jelentkező nyálkásodástól.


 
Dinnyehéj-savanyúság


 

1 görögdinnye héja (kb. 1/2 kg)
1/2 l víz
1/4 l (10%-os) borecet
20 dkg cukor
2 db csillagánizs
3 db szegfűszeg
csipet só

A piros belétől megfosztott héjról lehámozzuk a zöld külső részt, hogy csak a világoszöld rész maradjon meg, majd felkockázzuk. A többi alapanyagot felforraljuk, és belerakjuk a dinnyét, 15 percig tovább főzzük.
Tiszta üvegekbe rakom, 2 napig hagyjuk érni. Hidegen fogyasztható.
 

Görögdinnyehéj savanyúság

 

 Ha a dinnyét megettük, csak a héját használjuk fel, ha véletlenül ízetlent vittünk haza, akkor az egész dinnyét felkockázzuk 2x2 cm-es darabokra, csak a legkülsőbb kemény héját kell levágni. Üvegeket készítünk elő, és mindegyik aljába 1-1 vastag szelet cecei paprikát dobunk. Ezután elkezdjük beledobálni a dinnyekockákat, közé eltörve egy kisebb babérlevelet, 6-8 szem borsot szórunk. Az üveget célszerű megütögetni, hogy a darabok tömörüljenek. Feltöltjük ecetes-édes salátalével (pici sóval) majd a nyakig felöntött üvegeket beleállítjuk egy nagyobb lábasba, és addig forraljuk benne a vizet, amíg az üvegekben is gyöngyözni kezd. Ekkor celofánt teszünk a tetejére, rácsavarjuk a tetőt és mehet a kamrapolcra.
 

Sweet and Savory Chinese Watermelon Rind Pickles
Chinese Watermelon Pickles © Jeanette's Healthy Living

Watermelon Rind Chutney

2 cups watermelon rinds, skin cut off, julienned
2 teaspoons gluten-free soy sauce
1 teaspoon sesame oil
1 teaspoon rice vinegar
1 teaspoon organic sugar
  1. Mix all ingredients together in a bowl. Refrigerate for at least 1 hour before serving.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése